Téli futás

2018. december 12. decolady

rust.jpg

Forrás: unsplash.com

Érintetlen, szikrázó fehér hó, és ragyogó napsütés. Csípős hideg az arcodon, és apró párafelhők, ahogyan kifújod a levegőt. Sehol senki, csak Te és futás. Az ember és a természet találkozása.

zermatt.jpg

Forrás: unsplash.com

Valahogy így képzelik el a téli futást azok, akik még soha nem futottak télen. A tapasztaltabbak azonban tudják, hogy bár futni az egyik legjobb dolog a világon, egy szép téli napon pedig valóban különleges élmény a szabadban róni a kilométereket, azért ritkán éljük át ezt a mesebeli romantikát.

szarvasos_szerkesztett.png

Forrás: unsplash.com

A legfontosabb dolog a téli futással kapcsolatban, hogy jól érezd magad közben, és ez részben alkati, részben technikai kérdés. Ha egyszerűen nem szeretsz a hideg, nyirkos időben futni, ezekben a hónapokban inkább válts bérletet a közeli edzőterembe, és fuss futópadon. Ha viszont örömmel futsz ilyenkor is a szabadban, elegendő néhány apróságra odafigyelned, hogy a zord körülmények között is biztonságosan sportolhass.

Öltözz rétegesen!

Akár tél, akár nyár, sportoláskor érdemes olyan öltözéket választanod, amely elvezeti az izzadtságot. Egy nedves pólóban még nyáron is meg lehet fázni, hát még télen!

running_layers.jpg

Forrás: Pinterest

A gyapjúzoknid négyévszakos barát, használhatod ugyanazt, amelyik az év többi részében már bevált. A lábaid és a felsőtested esetén azonban már érdemes legalább két rétegben gondolkodnod – a testedhez közelebbi réteg vezesse el a nedvességet, a külső réteg pedig védjen meg a hideg levegőtől.

Mindenképpen gondoskodj a füled, különösen a fülcimpád védelméről, és húzz kesztyűt. Magasnyakú felsőrésszel vagy sállal pedig védd a nyakadat-torkodat.

layers_yo.jpg

Forrás: Pinterest

Első a biztonság!

A csúszós utakon inkább kisebbeket lépve haladj, s lehetőség szerint olyan útvonalat válassz, amelynek már ismered az apró buckáit, váratlan kátyúit. Arra az esetre, ha mégis balesetet szenvednél, télen mindenképpen telefonnal fuss. Míg balzsamos nyári estéken belefér, hogy 1-2 órácskát ücsörögj az út szélén, mire egy másik futó rád talál, nagy hidegben fontos, hogy azonnal tudj segítséget hívni.

snow-man-fargo.jpg

Forrás: weather.com

Az arcbőrödet is védd – napsütéses téli napon könnyedén leéghetsz, különösen, ha havas tájban futsz, ezért ilyenkor használj napvédőt. Nagy hidegben pedig általában érdemes nem-vizes alapú hidratálókra, és ajakápolókra váltanod.

vizes_hidratalo_ellenjavallat.jpg

Forrás: unsplash.com

Élvezd a pihenőnapokat is!

A heti 1-2 pihenőnapról télen se feledkezz el. Ilyenkor hagyd, hogy regenerálódjanak az izmaid, és persze, gondoskodj a megfelelő mennyiségű zserbó és töltöttkáposzta bevitelről is.

Kuckózz be a kanapéra a családdal, és nézzetek meg egy filmet, vagy társasozzatok egy nagyot. Ha pedig a többieket elnyomta a kajakóma, egy bögre (pillecukros) forrócsokival kucorodj oda az ablakhoz, és nézd a szállingózó hópelyheket – és az ablak alatt elsuhanó téli futókat.

1y9a0618.jpg

Üvegbögre, Télapós bögre, rénszarvasos bögre, szívószálas bögre – na, melyik legyen?

kika.hu

szarvasos_takaro_szerkesztett.png

Szarvasos takaró filmnézéshez

kika.hu

További pihenőnapos kellékekért irány a kika!

A bejegyzés trackback címe:

https://decolady.blog.hu/api/trackback/id/tr614416020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.