Hogy legyünk szép barnák a nyáron?

2019. július 4. decolady

Tombol a nyár, sokan vízparton, strandon vagy csak egyszerűen a kertben töltik a várva várt szabadságot. Ilyenkor az úszás, napozás, strandolás a legkedveltebb időtöltés és senki sem bánja, ha a nyaralás végére szép barna lesz. Hogy elkerüljük a leégést és szép napbarnított bőrünk legyen, csupán követnünk kell néhány, egyszerű szabályt.

0466272_22802864.jpg

Felkészülés a napozásra

Az UV sugárzásnak káros hatásai is vannak és szárítja a bőrt, ezért mielőtt kifekszünk a napra  használjunk hidratáló krémet! Ha nyaralás előtt heti néhány alkalommal testradírt használunk, egyenletesebben fogunk barnulni és a hidratáló krém is hatásosabb lesz.

Ha érzékeny, világos bőrünk van, menjünk el néhány alkalommal szoláriumba 2-3 héttel a nyaralás előtt. Két-három alkalommal 5-5 perc már elég lehet ahhoz, hogy az erősebb UV sugarakhoz hozzászokjon egy kicsit a bőrünk és ellenállóbbá váljon. Ha valaki nem szereti a szoláriumot, akkor a kert vagy az erkély árnyékosabb részén, esetleg napernyő alatt reggeli vagy esti órákban is elkezdheti a napozást.

Így a vakáció kezdetére már kicsit barnábbak leszünk, jobban mutatunk a fürdőruhában és a leégés veszélye is kevésbé áll fent.

0466487_22804943.jpg

Hogyan napozzunk?

  1. Mi a legalkalmasabb időszak a napozáshoz? Napkeltétől egészen délig, majd délután négytől napnyugtáig. Ebédidőben a legerősebb a napsütés, ezért ezekben az órákban nagy a veszélye a gyors leégésnek és a napszúrásnak.
  2. Először kezdjük rövid, 5-10 perces napozással és fokozatosan növeljük a napon töltött időt. Menjünk árnyékba, ahol a napsütés továbbra is ér minket, de már a fák, vagy az árnyékot adó napernyő által megszűrve. Így szép egyenletes barnaságot érhetünk el, anélkül, hogy leégnénk vagy lehámlana a bőrünk néhány napon belül.
  3. Napozó ágyon, nyugágyon vagy lounge ágyon a legkényelmesebb napozni. Azért, hogy egyenletesen barnák legyünk, forduljunk meg többször, váltsunk rendszeresen pozíciót.

0519620_22971461_1.jpg

  1. Hűsítsük magunkat kívül - belül: igyunk sok vizet és ne hagyjuk, hogy túlságosan átforrósodjon a testünk: mártózzunk meg a tengerben, ússzunk egyet a tóban, a kerti medencében vagy csak vegyünk egy hűsítő zuhanyt kb. fél óránként.
  2. Tele hassal ne napozzunk, közvetlenül étkezés után menjünk árnyékba és csak kb. fél – 1 óra múlva menjünk ki a napra – így szervezetünk jobban tud koncentrálni az UV sugarak okozta stressz legyőzésére.

0507809_1_23260920_1.jpg

Természetes praktikák a barnaság megőrzéséhez

  1. Kizárólag olyan ellenőrzött, bevizsgált natúrkozmetikumokat használjunk, amik nem tartalmaznak hormonanyagokat.
  2. Készítsünk napvédő krémet házilag – mert ahogy az ételekre, úgy a kozmetikumokra is érvényes a mondás: amit saját magad készítesz, arról tudod, mi van benne! Az interneten sok olyan cikket lehet találni, amihez az alapanyagok a kamrában vagy a hűtőben is megtalálhatók: például mandula-, kókusz- vagy más növényi olajok.
  3. Növeljük szervezetünk napvédő képességét - igyunk répalevet, együnk piros, narancssárga és sötétzöld gyümölcsöket, zöldségeket, amik a bennük található magas béta-karotin tartalom miatt bronzosítják a bőrünket és belső védelmet is biztosítanak.
  4. Ne feledkezzünk meg bőrünk napozás utáni regenerációjáról – borogassuk a bőrünket aloe vera növény nedvével, zöld teával vagy hideg almaecettel!

 

a ismerjük a napozás praktikáit, könnyen elérhetjük a kívánt barnaságot és nagymértékben csökkenthetjük a leégés kockázatát. Meleg napsütéses nyarat kívánunk

A bejegyzés trackback címe:

https://decolady.blog.hu/api/trackback/id/tr1914922842